Facebook Horizon – socialno omrežje za navidezno resničnost

Oculus Horizon je socialno omrežje za navidezno resničnost po vzoru filma Ready Player One, ki bo predvidoma na voljo v prvi polovici leta 2020, in bo nadomestilo Oculus Spaces in Oculus Rooms, ki jih je Oculus/Facebook nedavno ugasnil.

0
Facebook Horizon
Facebook Horizon

Oculus Horizon je socialno omrežje za navidezno resničnost po vzoru filma Ready Player One, ki bo predvidoma na voljo v prvi polovici leta 2020, in bo nadomestilo Oculus Spaces in Oculus Rooms, ki ju je Oculus/Facebook nedavno ugasnil.

Horizon bo skupinski navidezen svet z različnimi okolji v navidezni resničnosti za igranje iger in za druge aktivnosti (kot npr. spletni zmenki), in bo vključeval fiziko in interakcije, ki v resničnem svetu niso mogoče. Raziskovanje in uporaba ne bo omejena samo na že izdelana okolja, ki pridejo z aplikacijo, uporabniki bodo imeli namreč možnost ustvarjanja in grajenja svojih svetov in prostorov.

Oculus je že leta 2017 predstavil svojo aplikacijo za druženje v navidezni resničnosti Oculus Spaces, ob predstavitvi prenosnega samostojnega prikazovalnika za navidezno resničnost Oculus Go maja 2018, pa Oculus Rooms. Obe aplikaciji sta bili namenjeni za druženje znotraj navidezne resničnosti, s tem da je Oculus Spaces bila bolj napredna, in je zahtevala opremo za navidezno resničnost, ki podpira sledenje v šestih prostostnih stopnjah. Obe hkrati pa je 25. 10. 2019, v pripravah na izboljšan in naprednejši Horizon, Facebook ugasnil. Horizon je tako platforma za druženje v navidezni resničnosti, na katero Facebook stavi v prihodnosti.

Facebook Spaces je omogočal druženje treh oseb znotraj navideznih okolij in tudi znotraj 360 stopinjskega videa. Sprva je bila namenjen za prikazovalnik Oculus Rift, kasneje pa tudi za ostale naprave, ki omogočajo slednje v šestih prostostnih stopnjah. Omogočal je skupinsko igranje iger in ogled video posnetkov ter filmov, slikanje s selfie stickom, pa tudi klicanje iz FB Messengerja na telefonu v navidezno resničnost.

Obvestilo na Oculus GO, ko zaženemo aplikacijo Oculus Rooms
Obvestilo na Oculus GO, ko zaženemo aplikacijo Oculus Rooms

Facebook Horizon bo združeval vse najboljše iz obeh aplikacij, izboljšan pa bo tudi glede na izkušnje, ki jih je Facebook pridobil pri razvoju in uporabi teh dveh aplikacij. Horizon bo aplikacija tipa iger MMO (massively multiplayer online), ki bo omogočala veliko hkratnih uporabnikov. Za prijavo v navidezni svet bo zahtevan Facebook račun. Še vedno pa bo uporabljena Oculus identiteta, zahtevana povezava na Facebook račun pa naj bi omogočala večjo varnost, saj naj bi za igralcem obstaja resnična (in preverjena oseba). Ta integracija bo omogočala lažje iskanje ljudi znotraj našega socialnega kroga, deljenje v skupine in podobno kar je vgrajeno v družbeno omrežje Facebook.

V Horizonu bodo sprva uporabljeni animirani avatarji za vizualno upodobitev uporabnika, v prihodu pa so zelo realistični avatarji, imenovani “Codec Avatars”, ki jih razvijajo pri Facebook Reality Labs. Do uporabe teh avatarjev je še precej dolgo, verjetno pa bo njihova uporaba zahtevala novo generacijo naprav za navidezno resničnost.

Horizon bo omogočal tudi gradnjo svetov s strani uporabnikov (VR visual scripting system), kar bo omogočeno že v prvih beta verzijah aplikacije. Upravljanje bo enostavno tudi za uporabnike, ki niso najbolj tehnično vešči, in niso profesionalci na področju 3D oblikovanja in programiranja.

Nedavno je bilo napovedano sledenje rokam in gestam za Oculus Quest, to pa bo šlo z roko v roki s platformo za druženje, in bo omogočalo interakcije in socialno izražanje, kot smo jih navajeni v resničnem svetu. Podprto pa bo seveda upravljanje z Oculus Touch krmilniki.

Sprva bo Horizon na voljo za Oculus Quest in Oculus Rift/Rift S, kasneje po odzivih uporabnikov in stabilizaciji, pa morda tudi za druge platforme kot sta HTC Vive in Microsoft Mixed Reality.

Druženje znotraj navidezne resničnosti je eno izmed ključnih področij uporabe navidezne resničnosti, v katero se veliko vlaga in za katero obstaja že precej različnih aplikacij, kot so AltSpaceVR, Sansar, Decetraland, Rec Room, VRChat in druge. Uporaba in tak način komunikacije in druženja lahko povzroči velike spremembe v mišljenju in paradigmi. Združevanje ljudi je lahko en izmed večjih potencialov tehnologije navidezne resničnosti. Čeprav deluje, da se s tem, ko nadenemo prikazovalnik za navidezno resničnost na glavo, izoliramo od sveta okrog nas, lahko z uspešnimi mehanizmi interakcije ljudi z različnih koncev sveta povežemo skupaj.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.