Kaj navidezna resničnost prinaša spletnemu nakupovanju?

Navidezna resničnost se vedno bolj uveljavlja tudi na področju spletne prodaje. S pomočjo predstavitve produkta v navidezni resničnosti lahko kupcu predstavimo določene lastnosti produkta, ki jih je težko predstaviti v klasični spletni trgovini.

0
Ikea Place
Ikea Place

Navidezna resničnost se vedno bolj uveljavlja tudi na področju spletne prodaje. S pomočjo predstavitve produkta v navidezni resničnosti lahko kupcu predstavimo določene lastnosti produkta, ki jih je težko predstaviti v klasični spletni trgovini.

Na tem področju se uveljavljata predvsem dva pristopa.

Prvi pristop so spletne trgovine v navidezni resničnosti oziroma VR online stores. Uporabnik lahko v navidezni resničnosti obišče prodajni salon trgovine in se po njej sprehaja ter si ogleduje artikle, podobno kot to lahko počnemo v fizični trgovini. Prednost navideznega prodajnega salona je predvsem stalna dosegljivost trgovine, nižji stroški kot fizična lokacija za prodajalca in dostopnost od kjer koli, kar prihrani pot do trgovine kupcu. Dodaten bonus pa predstavlja vodena nakupovalna izkušnja, ki jo lahko dopolnjuje osebni nakupovalni asistent. Omogoča hitro iskanje željenega artikla, primerjavo s konkurenčnimi izdelki in svetovanje s čim se izbrani artikel dobro dopolnjuje. V primeru, da si kupujemo nova oblačila nam lahko virtualni asistent svetuje kombinacijo oblačil, ki dopolnjujejo končni izgled ali pa v primeru kupovanja darila svetuje kako sestaviti izviren darilni paket.

Primer tovrstnega nakupovanja predstavlja aplikacija podjetja Quytech v kateri lahko izkusimo supermarket v navidezni resničnosti. Podobno so se odločili narediti v podjejtu Alibaba, vendar njihovo navidezno nakupovalno izkušnjo sestavlja serija video posnetkov.

Drugi pristop je klasično nakupovanje s pomočjo izboljšane resničnosti. Predmete lahko postavimo v svoj prostor in si jih bolje ogledamo preden jih kupimo, kar je del koncepta »try before you buy«. Z uporabo izboljšane resničnosti lahko v kuhinjo postavimo nove kuhinjske aparate ali pa v domači dnevni sobi hitro preizkusimo, kako se nam prilega nova kolekcija oblačil. Tovrstne rešitve so že implementirali v prodajni velikani, kot na primer Amazov z aplikacijo Amazon AR View, spletna trgovina Shopify AR, na področju prodaje oblačil, pa je Zara uporabnikovpredstavila aplikacijo Shop the Look.

Oba pristopa dobivata zagon tudi pri spletni prodaji pohištva. Izboljšano resničnost so se odločili uporabiti v podjetjih IKAA, Amazon in Target. S pomočjo aplikacije IKEA Place, lahko pohištvo umestimo v svoje stanovanje, in preverimo kako vpliva na celoten izgled. Obenem lahko preverimo tudi ali je posamezen kos pohištva ustreznih dimenzij za naš prostor s pomočjo tehnologije »true to scale«. Za drugačen pristop so se odločili v podjetju Macy’s. S pomočjo računalnika si lahko ustvarimo bivalne površine in se nato po njih sprehodimo v navidezni resničnosti. V podjetju Macy’s so opravili pilotne študije v treh trgovinah in opazili, da se je prodaja pohištva povečala za 60% in stopnja vrnjenih izdelkov zmanjšala za 2%.

Kakšno je vaše mnenje o spletni prodaji s pomočjo navidezne resničnosti?

Zanima nas stanje poznavanja navidezne resničnosti v Sloveniji in mnenje uporabnikov o spletni prodaji pohištva s pomočjo navidezne resničnosti. Kot študent ekonomske fakultete sem za namen magistrske naloge pripravil kratko anketo. Vabljeni k sodelovanju, anketa se nahaja na povezavi:

https://www.1ka.si/a/197080

Anketa je anonimna, za izpolnjevanje pa boste potrebovali približno 8 minut časa.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.