Kaj navidezna resničnost prinaša spletnemu nakupovanju?

Navidezna resničnost se vedno bolj uveljavlja tudi na področju spletne prodaje. S pomočjo predstavitve produkta v navidezni resničnosti lahko kupcu predstavimo določene lastnosti produkta, ki jih je težko predstaviti v klasični spletni trgovini.

1
Ikea Place
Ikea Place

Navidezna resničnost se vedno bolj uveljavlja tudi na področju spletne prodaje. S pomočjo predstavitve produkta v navidezni resničnosti lahko kupcu predstavimo določene lastnosti produkta, ki jih je težko predstaviti v klasični spletni trgovini.

Na tem področju se uveljavljata predvsem dva pristopa.

Prvi pristop so spletne trgovine v navidezni resničnosti oziroma VR online stores. Uporabnik lahko v navidezni resničnosti obišče prodajni salon trgovine in se po njej sprehaja ter si ogleduje artikle, podobno kot to lahko počnemo v fizični trgovini. Prednost navideznega prodajnega salona je predvsem stalna dosegljivost trgovine, nižji stroški kot fizična lokacija za prodajalca in dostopnost od kjer koli, kar prihrani pot do trgovine kupcu. Dodaten bonus pa predstavlja vodena nakupovalna izkušnja, ki jo lahko dopolnjuje osebni nakupovalni asistent. Omogoča hitro iskanje željenega artikla, primerjavo s konkurenčnimi izdelki in svetovanje s čim se izbrani artikel dobro dopolnjuje. V primeru, da si kupujemo nova oblačila nam lahko virtualni asistent svetuje kombinacijo oblačil, ki dopolnjujejo končni izgled ali pa v primeru kupovanja darila svetuje kako sestaviti izviren darilni paket.

Primer tovrstnega nakupovanja predstavlja aplikacija podjetja Quytech v kateri lahko izkusimo supermarket v navidezni resničnosti. Podobno so se odločili narediti v podjejtu Alibaba, vendar njihovo navidezno nakupovalno izkušnjo sestavlja serija video posnetkov.

Drugi pristop je klasično nakupovanje s pomočjo izboljšane resničnosti. Predmete lahko postavimo v svoj prostor in si jih bolje ogledamo preden jih kupimo, kar je del koncepta »try before you buy«. Z uporabo izboljšane resničnosti lahko v kuhinjo postavimo nove kuhinjske aparate ali pa v domači dnevni sobi hitro preizkusimo, kako se nam prilega nova kolekcija oblačil. Tovrstne rešitve so že implementirali v prodajni velikani, kot na primer Amazov z aplikacijo Amazon AR View, spletna trgovina Shopify AR, na področju prodaje oblačil, pa je Zara uporabnikovpredstavila aplikacijo Shop the Look.

Oba pristopa dobivata zagon tudi pri spletni prodaji pohištva. Izboljšano resničnost so se odločili uporabiti v podjetjih IKAA, Amazon in Target. S pomočjo aplikacije IKEA Place, lahko pohištvo umestimo v svoje stanovanje, in preverimo kako vpliva na celoten izgled. Obenem lahko preverimo tudi ali je posamezen kos pohištva ustreznih dimenzij za naš prostor s pomočjo tehnologije »true to scale«. Za drugačen pristop so se odločili v podjetju Macy’s. S pomočjo računalnika si lahko ustvarimo bivalne površine in se nato po njih sprehodimo v navidezni resničnosti. V podjetju Macy’s so opravili pilotne študije v treh trgovinah in opazili, da se je prodaja pohištva povečala za 60% in stopnja vrnjenih izdelkov zmanjšala za 2%.

 

1 komentar

  1. Sam sem doživel svojo prvo izkušnjo sodobne navidezne resničnosti “VR” na takrat največjem sejmu računalništva, avtomatike in industrijske elektronike “SICOB” v Parizu že davnega leta 1989. (Ja, letnica je pravilna.)

    Dodatki, ki so mi pomagali, da sem se hitreje potopil v svet umetne resničnosti je bila čelada z očali, slušalkami in še s čem in rokavica, s katero sem upravljal gibanje po tej navidezni resničnosti.

    Že ta prva izkušnja mi je dala možnost, da sem VR okusil in o njem razmišljal. In čeprav se strinjam, da VR lahko prinese mnoge prednosti pri učenju in obvladovanju raznih strojev in opravil v človekovem svetu, sem mnenja, da VR takšen kot je in kakor je v sodobnem svetu uporabljan (za igre in za prodajo) iz človekovega življenja kvaliteto predvsem ODNESE.

    Kajti kdor upravlja s percepcijo človeka, upravlja s človekom samim in z njegovimi odločitvami. Človek ni več tisti, ki bi odločal o tem, kaj je zanj dobro in kaj ne – o tem že predhodno odločajo mediji, nato pa tudi VR.

    In človek ne potrebuje še ene VR za to, da bi bolje živel. Kajti človek že živi v VR. In to v veliko boljši navidezni resničnosti kot jo ponuja sedanji svet z najsodobnejšimi računalniki. Kajti ta “novi” VR je le še en vmesnik na obstoječe telo. Je le še en nov filter, faktor distorzije; ki spremeni sprejemanje sveta v tisti smeri ki jo hoče doseči upravljalec navidezne resničnosti . v tem primeru: prodajalec. In prodajalec, ki ponuja proizvode skozi VR ni kdorkoli. Je le tisti, ki je dovolj velik in močan, da si to lahko privošči – in mu hkrati družba to dovoljuje (skozi nove in nove zakone avtorskih pravic in konkurenčnih klavzul).

    Tako je VR korak naprej k popolnemu obvladovanju človeka. K njegovi integriranosti v produkcijski sistem, ki hoče z njim upravljati kot z vsemi drugimi viri – nabavi jih, ko jih potrebuje in – zavrže, ko jih ne potrebuje več.

    Ali si TI kot človek, kot člen tega sistema res želiš, da si le sredstvo v tem sistemu?
    Si res želiš, da te sistem reciklira, ko te ne potrebuje več?

    Če je tako, uporabljaj ta sistem.
    Če ne, prični uporabljati svoj um in SVOJE telo. Obstoječi VR.
    Ali si prepričan-a, da nisi le reciklirni člen že sedaj in boš v novem svetu imel le manj, namesto več?

    Vojko Kalan
    Življenjski Coach
    vojko@9ki.org

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.