Je to prihodnost osebnega računalništva?

Microsoft HoloLens je prikazovalnik za mešano/združeno resničnost (MR) na katero Microsoft stavi, da je to prihodnost osebnega računalništva, ki bo zamenjala monitor, računalnik, pametni telefon in tablico.

0
Microsoft Hololens
Microsoft Hololens

Microsoft HoloLens je prikazovalnik za mešano/združeno resničnost (MR) na katero Microsoft stavi, da je to prihodnost osebnega računalništva, ki bo zamenjala monitor, računalnik, pametni telefon in tablico.

HoloLens je naglavni prikazovalnik tri-dimenzijskih modelov skozi polprosojno steklo in združuje digitalno sliko z vidom uporabnika oziroma z njegovim resničnim okoljem. Vgrajenih ima več senzorjev, sliko dodano v naše resnično okolje prikazuje v visoki ločljivosti, predvaja pa tudi prostorski zvok.

HoloLens je v vrhu ponudbe izdelkov, ki jih Microsoft trži pod imenom Windows Mixed Reality. Gre za brezžični (hologramski) prikazovalnik za mešano resničnost, ki ni s kablom povezan z zmogljivim računalnikom, temveč ima procesno in grafično enoto vgrajeno (Intel Cherry Trail SoC) in na katerem se izvaja Windows 10 operacijski sistem. Poleg tega ima vgrajen poseben koprocesor HPU (Holographic Processing Unit), ki ga je razvil Microsoft namensko za Hololens. Namenjen je za obdelavo podatkov iz senzorjev in omogoča prostorsko zaznavo, zaznavo gest in govora. Vgrajenega je 1 GB pomnilnika in 64 GB eMMC prostora za sistem, aplikacije in podatke. Vgrajena baterija omogoča 2 do 3 ure aktivne uporabe in do dva tedna časa v pripravljenosti. HoloLens lahko uporabljamo tudi med tem, ko se polni. Za povezavo skrbi Wi-Fi, ki podpira standard 802.11ac in Bluetooth 4.1 LE. Preko Bluetooth se poveže tudi priložen krmilnik v velikosti palca, ki se uporablja za premikanje in izbiro.

Za interakcijo se uporablja naravni uporabniški vmesnik (NUI – Natural User Interface), kjer upravljamo s pogledom, glasom in gestami (GGV – gesture, gaze, voice). Omogočene so različne napredne interakcije, ki uporabljajo GGV vhodne podatke. S pogledom postavimo v fokus izbrano aplikacijo, objekt ali navidezne gumbe aktiviramo s tapkanjem v zraku (Air Tap), če zadržimo, lahko element premaknemo drugam v prostor. Objekt lahko povečamo ali zmanjšamo z uporabo palca in kazalca, ukaze pa lahko izvajamo tudi z govorom in komuniciramo s Coratano, digitalno asistentko. Gesta odpiranja cveta (Bloom gesture) ima podobno funkcijo kot Windows tipka v Windows operacijskem sistemu in z njo odpremo osnovni meni in dostop do aplikacij in nastavitev. Digitalne objekte lahko v prostoru postavimo na izbrano mesto, ali pa “obesimo” (pin) na določen objekt v prostoru.

Na glavi se nosi podobno kot ostali prikazovalniki za navidezno resničnost. Pred uporabo je potrebno nastaviti medzenično razdaljo (IPD – Interpupillary distance) uporabnika. Prostorski zvok se predvaja preko dveh (rdečih) vgrajenih zvočnikov, ki so nameščeni na okvirju v bližini ušesa. Zvočniki ne ovirajo zunajih zvokov, kar omogoča, da slišimo navidezni zvok združen z zvokom okolice. Na okvirju sta dva para gumbov, na vsaki strani nad ušesom, za nastavitev glasnosti in osvetljenosti. Na koncu levega okvrija je tudi gumb za vklop/izklop in LED indikatorji statusa sistema in baterije. Prikazovalnik ima še USB 2.0 mikro priključek in aux priključek za slušalke.

Vgrajeni senzorji so pospeškometer, žiroskop in magnetometer, štirje senzorji (po dva na vsaki strani) za zaznavanje prostora, globinska kamera s 120×120 stopinjskim vidnim poljem, video kamera z 2,4 MP, polje štirih mikrofonov in senzor za zaznavanje osvetlitve v prostoru.

Microsoft je izdelek razvijal pod kodnim imenom “Project Baraboo” kar pet let preden so ga najavili v letu 2015 in predstavili v letu 2016. Hololens je še vedno na prodaj le kot razvojni komplet, vednar se kljub temu že uporablja v profesionalne namene in ima velik potencial za rast in uporabo v poslovnih okoljih in industriji. Razvojni komplet Development Edition stane 3000 USD, Comercial Suite pa kar 5000 EUR. Oba kompleta vsebujeta razvojno verzijo prikazovalnika, Comercial Suite pa še funkcije, ki jih organizacije potrebujejo za upravljanje z napravami in varnostjo in so:

  • Windows Microsoft Store for business – omogoča vzpostavitev zasebnega repozitorija aplikacij, ki so na voljo uporabnikom znotraj organizacije, omogoča pa tudi uporabo/namestitev aplikacij izbranim skupinam uporabnikov;
  • Mobile Device Management (MDM) for HoloLens – omogoča upravljanje s Hololens napravami, kot so upravljanje nastavitev, nameščanje aplikacij in upravljanje z varnostnimi nastavitvami;
  • Kiosk mode – omogoča nastavitev katere aplikacije se lahko izvajajo v demonstracijskem načinu;
  • Windows Update for Business – omogoča upravljanje s posodobitvami sistema na napravah;
  • Identity – omogoča povezavo in avtentikacijo z Azure Active Directory in odklep naprave s PIN kodo;
  • Data security – BitLocker enkripcija podatkov in varni zagon, ki omogoče isti nivo zaščite kot katerakoli druga Windows napava oziroma sistem;
  • Work access – omogoča VPN dostop do omrežja organizacije in dostop do Wi-Fi omrežij, ki zahtevajo avetentikacijo za dostop.

Aplikacije za HoloLens razvijamo v Microsoft Visual Studio (tako 2D in tudi 3D), in jih lahko tudi testiramo z vključenim HoloLens emulatorjem. Na HoloLens lahko izvajamo praktično vse UWP aplikacije (Universal Windows Platform), ki se prikazujejo kot 2D projekcije. Za razvoj 3D aplikacij (hologramskih aplikacij) pa se priporoča uporabo orodij Unity in Vuforia.

Microsoft napoveduje predstavitev druge različice HoloLens v drugi polovici letošnjega leta, na voljo za nakup pa naj bi bil v prvi polovici leta 2019. Izdelek razvijajo pod kodnim imenom “Sydney” in bo imel povečan vidni kot, bo lažji in udobnejši za nošenje. Cenovno naj bi bil tudi ugodnejši, kar naj bi pospešilo uporabo v poslovnih okoljih. Vgrajen bo imel Qualcomm Snapdragon XR1 procesor, ki bo zaradi manjše porabe energije, omogočal tudi daljši čas avtonomije, poleg tega pa bo imel vgrajen zadnjo generacijo Kinect senzorja in namenski AI procesor (Artificial Inteligence) za povečano zmogljivost. Qualcomm Snapdragon XR1 je namenski procesor za XR aplikacije (Extended reality oziroma razširjena resničnost, termin, ki združuje navidezno, izboljšano in mešano resničnost), in omogoča visoko kakovost slike (4k video pri 60 fps), predvajanje prostorskega zvoka in uporabo naprednih gest pri interakcijah. To platformo naj bi uporabljali tudi HTC, Meta in Vuzix za prihodnje generacije njihovih naprav.

Predvideva se, da bodo tehnologije AR/MR v prihodnosti precej bolj popularne in uporabljane kot tehnologije VR in da bodo imele tudi precej večji tržni delež, saj bodo uporabne na širšem področju. Svoje mesto bodo našle tudi v poslovnih okoljih, naprave bomo lahko nosili dalj oziroma večino časa.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.