Oculus Rift

Oculus Rift je ena prvih tehnološko zrelih naprav za navidezno resničnost, ki še vedno uživa status referenčne naprave, saj se je leta 2012 z njo začela revolucija VR.

1
Oculus Rift CV1
Oculus Rift CV1

Oculus Rift je ena prvih tehnološko zrelih naprav za navidezno resničnost, ki še vedno uživa status referenčne naprave, saj se je leta 2012 z njo začela revolucija VR.

Oculus Rift je uspešen Kickstarter projekt navdušenca Palmerja Luckeya, ki sta ga gnala zanimanje za tehnologijo navidezne resničnosti in nezadovoljstvo, ko je ugotovil, da tehnologija, ki bi ustvarila prepričljivo iluzijo resničnosti, preprosto ne obstaja. Za cilj si je zadal narediti visokokakovostni naglavni sistem, ki bi stal približno 300 dolarjev in bi ga lahko uporabljali razvijalci za raziskovanje novega medija. Z raziskovalci in veterani VR tehnologije je na platformi za množično financiranje Kickstarter predstavil načrt za izdelavo prototipov za razvijalce svojega naglavnega sistema, ki ga je poimenoval Oculus Rift. Projekt je v tridesetih dneh zbiranja sredstev za skoraj desetkrat presegel svoj cilj in zbral dobrih 2 milijona dolarjev.

Začel je z malim in naredil svojo različico naglavnega seta. Uporabil je majhen zaslon iz mobilnega telefona in ga ovil v plastični okvir, podoben smučarskim očalom. Dodal je slušalke in imel je napravo, ki je omogočala vhod v navidezno resničnost. Grafični prikaz je bil še vedno posplošen približek realnosti in ni omogočal visoke ločljivosti prikazane slike, vendar je bila izkušnja tako življenjska, da je kmalu začel z resnim razvojem. Izdelal je repliko stanovanja humorista Seinfelda. Prvič v zgodovini se je lahko sprehajal skozi realistično okolico na tak način. S velikim potencialom razvoja se je kmalu k ekipi razvijalcev pridružil še računalniški vizionar John Carmack, podjetje pa je čez dve leti prišlo v last Facebooka za neverjetni 2 milijardi dolarjev.

Od leta 2012 sta pod imenom Oculus Rift izšli prototipni razvijalski različici s kraticama DK1 in DK2 (Development Kit). Uradna potrošniška verzija CV1 je bila predstavljena v sredini leta 2016. Spomladi 2017 pa je Palmer Luckey v nejasnih okoliščinah zapustil Oculus oziroma Facebook.

Oculus Rift CV 1 ima OLED zaslon, ločljivosti 1080×1200 px na oko, frekvenco osveževanja 90 Hz in vidno polje 110°. Ima vgrajene slušalke, ki zagotavljajo 3D zvočni učinek in rotacijsko in pozicijsko sledenje (6 DOF). Sistem za pozicijsko sledenje, imenovan “Constellation”, izvaja infrardeči senzor (kamera) priključen na USB, ki zaznava svetlobo, ki jo oddajajo IR LED diode, vgrajene v naglavni prikazovalnik. Senzor se običajno postavi na mizo uporabnika. To ustvarja 3D prostor, ki uporabniku omogoča uporabo naprave, medtem ko sedi, stoji, hodi ali skače v prostoru, ki ga senzor zaznava.

Minimalne sistemske zahteve, ki jih je Oculus oktobra 2016 predstavil so: Intel Core i3-6100 ali AMD FX 4350 CPU, vsaj GeForce GTX 960 ali enakovredna grafična kartica, dva priključka USB 3.0 in en USB 2.0, podprt pa je operacijski sistem Windows 8 ali novejši. Tako naj bila najnižja cena sistema, ki lahko poganja Oculus Rift, ocenjena na 500 ameriških dolarjev, Oculus Rift pa se lahko tako uporablja tudi z nekaterimi zmogljivejšimi prenosnimi računalniki.

Različice Oculus Rift

  • DK 1 (2013) – prva pilotna različica VR naglavnega prikazovalnika, resolucija zaslona 1280×800@60 Hz (640×800 na oko);
  • DK 2 (2014) – druga pilotna verzija VR naglavnega prikazovalnika, resolucija zaslona 1920×1080@75 Hz (960×1080 na oko),
  • CV 1 (2016) – prva prodajna različica VR naglavnega prikazovalnika, resolucija zaslona 2400×1080@90 Hz (1200×1080 na oko).

V partnerstvu z Microsoftom so bile prve naprave Oculus Rift opremljene s krmilnikom Xbox One. Oculus Touch, ki je sedaj priložen napravi, je bil predstavljen konec leta 2016. Sestavljen je iz dveh ročnih enot, po ena za vsako roko, vsaka vsebuje analogno palico, tri tipke in dva sprožilca. Ena enota se običajno uporablja za prijem in druga za streljanje. Kontrolerja sta s pomočjo sistema “Constellation” v celoti izrisana v virtualnem okolju, vsak krmilnik pa je opremljen s sistemom za zaznavanje gibov prstov.

 

Oculus Touch kontrolerja
Oculus Touch kontrolerja

Oculus pa seveda razvija novo generacijo Oculus Rifta, ki so ga poimenovali Half-Dome.

 

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.