Prihaja naslednik Oculus Rifta – Oculus Rift S

Čeprav smo nekaj časa nazaj poročali, da Oculus dela na razvoju naslednika Oculus Rifta, ki se kot prototip imenuje Half-Dome, bo potrebno nanj še kako leto ali več počakati. Na GDC 2019 (Game Developers Confrenece) je prejšnji teden Oculus prestavil naslednika Oculus Rifta, ki se imenuje Oculus Rift S in prinaša nov način sledenja ter nekaj višjo ločljivost zaslona.

0
Oculus Rift S
Oculus Rift S

Čeprav smo nekaj časa nazaj poročali, da Oculus dela na razvoju naslednika Oculus Rifta, ki se kot prototip imenuje Half-Dome, bo potrebno nanj še kako leto ali več počakati. Na GDC 2019 (Game Developers Confrenece) je prejšnji teden Oculus prestavil naslednika Oculus Rifta, ki se imenuje Oculus Rift S in prinaša nov način sledenja ter nekaj višjo ločljivost zaslona.

Gre za prikazovalnik za navidezno resničnost, ki za svoje delovanje potrebuje zmogljiv računalnik, in bo tako kot nedavno predstavljen samostojni prikazovalnik Oculus Quest, na prodaj spomladi letos po isti ceni 399 USD, kot bo potrebno odšteti za Oculus Quest.

Za razliko od svojega predhodnika ne bo imel sledenja v prostoru z zunanjimi kamerami, temveč bo imel vgrajeno sledenje znotraj-navzven (inside-out), imenovano Oculus Insight, s petimi vgrajenimi senzorji na sprednjem delu prikazovalnika. Oculus Quest ima sicer sledenje rešeno na enak način, vendar ima vgrajene samo štiri senzorje, kar pomeni da bo imel Oculus Rift S večje področje zaznavanja in manj mrtvih kotov kot Oculus Quest. Za razliko sledenja pri originalnem Oculus Riftu, bo novo slednje delovalo le ob svetlobi, medtem, ko smo lahko slednje s kamerami uporabljali tudi v temi.

Vgrajen bo imel en LCD zaslon ločljivosti 2560×1440 px (1280×1440 px na oko). Gre za enak zaslon, ki je vgrajen v Oculus Go in je enak zaslonu ki bo vgrajen v Oculus Quest. Glede na to, da je bil prvi Oculus Rift predstavljen že leta 2016, bi vseeno pričakovali nekaj višjo ločljivost, vsaj tolikšno, kot jo ima HTC Vive Pro. Prav tako bo imel vgrajene enake leče kot so v Oculus Go, za katere pravijo, da so to trenutno najboljše leče, ki so na voljo v VR prikazovalnikih in so boljše od leč, ki so vgrajene v Oculus Rift . Naj bi občutno zmanjšale bleščanje in račun tega tudi naj bi občutili manj VR slabosti, kot pri uporabi konkurenčnih naprav. Z zamenjavo LCD zaslona na OLED zaslon, kakršen je vgrajen v Oculus Riftu, pa verjetno črna barva ne bo tako izrazita, saj imajo LCD zasloni osvetlitev od zadaj.

Zaradi enega samega zaslona ne bo več možno mehansko nastavljati medzenične razdalje (IPD – Inter-pupillary distance), v novem prikazovalniku bo to možno nastaviti programsko v nastavitvah naprave. Glede slednjega ima novi prikazovalnik kar nekaj kritik, med katerimi izstopa izjava Palmerja Luckeya, ki je na svojem blogu zapisal, da novega prikazovalnika ne bo mogel uporabljati.

Presenetljivo bo zmanjšano tudi osveževanje zaslona na 80 Hz (iz 90 Hz), a uporabniki, ki so imeli možnost nov prikazovalnik preizkusiti, poročajo da učinka zmanjšanega osveževanja ni moč opaziti. Glede na to, da je frekvenca osveževanja zaslona in s tem zakasnitev (motion-to-photons latency) pomemben faktor pri slabosti, ki jo lahko pri uporabi navidezne resničnosti občutimo, upajmo, da to ne bo vplivalo na povečano nelagodje pri uporabi novega prikazovalnika.

Priložen krmilnik Oculus Touch (priložena bosta dva) je enak kot bo priložen Oculus Questu, ki pa je v bistvu identičen originalnemu krmilniku Oculus Touch, vendar z vgrajeno IR LED diodo, da ga lahko nov sistem sledenja lahko prepozna. Originalni Oculus Touch krmilnik z novim prikazovalnikom tako ne bo kompatibilen.

Novost novega prikazovalnika je tudi, da je udobnejši in bolj ergonomski, saj bo imel drugačen sistem namestitve na glavo, ki ga imenujejo Halo Strap. Podoben je tistemu, ki ga ima Sony Playstation VR. To je za Oculus razvil Lenovo, ki je licenciral patent od Sony. Spremenili so tudi del okrog nosu, ki bo tako prepuščal manj zunanje svetlobe. Na sprednjem delu prikazovalnika pa bo možno tudi mehansko nastaviti razdaljo obraza od zaslona, kar bo še posebej prav prišlo tistim, ki nosijo očala.

Nov prikazovalnik tudi nima zvočnikov, kot so vgrajeni pri staremu modelu, zvočniki so zdaj vgrajeni v sam trak, ki gre okrog glave, identično kot pri Oculus Go in Quest, vendar bo imel vgrajen priključek za priklop dodatnih slušalk.

Na računalnik se bo priklopil z 5 metrskim kablom, zasedel pa bo en DisplayPort in en USB 3.0 priključek. Priložen bo tudi DisplayPort adapter, za vse, ki tega priključka nimajo. Ker pri novem prikazovalniku ne bo zunanjih kamer, priklop sistema ne bo zavzel še dva dodatna USB priključka. Strojne zahteve (CPU in GPU) ostajajo enake kot so za Oculus Rift.

Dobrodošla novost pa je tudi, da bodo igre kompatibilne med Oculus Quest in Rift S, vsaj tiste, ki procesorsko in grafično ne bodo zelo zahtevne, enkratni nakup na eni platformi pa bo omogočal tudi uporabo na drugi (cross-buy in cross-play). Omogočeno bo tudi večigralstvo (multiplayer mode) med obema prikazovalnika. Vse igre, ki so bile razvite za Oculus Rift, pa bodo brez težav delovale tudi na novem prikazovalniku. Prav tako vam za igre, ki ste jih kupili za Oculus Rift, ne bo potrebno ponovno plačati za uporabo na novem prikazovalniku, če boste seveda uporabili isti Oculus račun.

Poročajo, da prikazovalnika Oculus Rift ni več možno kupiti.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.