Qualcomm Snapdragon XR2 5G za novo generacijo XR naprav

Qualcomm je napovedal in predstavil novo generacijo svoje platforme namenjeno XR napravam, imenovano Snapdragon XR2 5G, ki bo predvidoma vgrajena v nove generacije naprav za navidezno in mešano resničnost.

0
Snapdragon XR2 5G
Snapdragon XR2 5G

Qualcomm je napovedal in predstavil novo generacijo svoje platforme namenjeno XR napravam, imenovano Snapdragon XR2 5G, ki bo predvidoma vgrajena v nove generacije naprav za navidezno in mešano resničnost.

Snapdragon XR2 5G je prva strojna platforma ki združuje 5G in umetno inteligenco. Namenjena bo naprednejšim samostojnim prenosnim XR napravam, podpira pa zaslone 3k x 3k slikovnih pik na posamezno oko, s frekvenco osveževanja 90 Hz in uporabo do sedem kamer za sledenje uporabnika in prostora v katerem se nahaja.

Qualcomm-ova strojna oprema je vgrajena v večino XR prikazovalnikov, ki so trenutno na trgu, to so Oculus Quest, Oculus Go, HTC Vive Focus, Microsoft HoloLens 2, Lenovo Mirage Solo in drugi. V te naprave je sicer vgrajena strojna oprema, ki je v osnovi namenjena pametnim telefonom, a je Qualcomm s predstavitvijo Snapdragon XR1 maja 2018 začel z razvojem procesorjev, ki so razviti za namen uporabe v XR napravah. Medtem ko je Snapdragon XR1 namenjen manj zahtevnim napravam, je XR2 namenjen zahtevnejšim napravam, kot so nasledniki naprav Oculus Quest, Magic Leap in Microsoft Hololens.

V primerjavi s Snapdragon 835, ki je trenutno vgrajen v kar precej XR naprav, Snapdragon XR2 5G omogoča kar 2x večjo zmogljivost izvajanja CPU in GPU operacij, 4x povečanje pretočnosti videa, 6x povečanje ločljivosti in 11 x povečanje hitrosti izvajanja AI operacij, kar je razvidno iz spodnje slike.

Snapdragon XR2 v primerjavi z Snapdragon 835
Snapdragon XR2 v primerjavi z Snapdragon 835

Vgrajena ima štiri procesorska jedra Kryo (eno Prime, eno Gold in dve Silver). Za primerjavo, Snapdragon 835 ima osem procesorskih jeder in zmore 1,3 operacij na sekundo (TOPS). Snapdragon XR1 zmore 1,8, Snapdragon XR2 pa zajetnih 15 trilijonov operacij na sekundo.

Vgrajena grafična enota je Adreno 650 GPU, ki podpira izboljšano senčenje z variabilno hitrostjo (enhanced variable rate shading) in selektivno upodabljanje kakovosti slike (Foveated rendering). Pri slednjem je slika upodobljena v visoki ločljivosti samo v delu, ki ga zaznava del očesa, imenovan fovea oziroma rumena pega. Tako dosežemo manjšo obremenitev procesorske in grafične enote in s tem manjšo porabo baterije pri prenosnih napravah, povečamo občutek vživetosti in vplivamo na zmanjšanje VR slabosti. Grafična enota omogoča (pretočno) predvajanje 360 stopinjskih 8K video posnetkov pri 60 fps, ter 4K pri 120 fps, hkrati pa podpora HDR10/HDR10+ standard.

Zvočni sistem podpira 3D prostorski zvok s pomočjo vgrajenega zvočnega procesorja Qualcomm Hexagon DSP, ki ima nizko porabo energije, omogoča pa tudi upravljanje z glasom in zaznavanje konteksta.

Snapdragon XR2 5G za sledenje uporabnika in prostora v katerem se nahaja, podpira do sedem kamer s pomočjo namenskega procesorja za računalniški vid. Obstoječe platforme omogočajo uporabo štirih kamer (Snapdragon XR1 samo tri). Omogoča sledenje rokam preko 26 sledilnih točk, kamere pa tudi omogočajo pass-through video (kjer se lahko v sliko iz resničnega okolja združi digitalne objekte in tako ustvari izboljšano/mešano resničnost) in delovanje v načinu foto/video kamere. Tri dodatne kamere bi se lahko uporabile za sledenje drugim telesnim delom kot so oči, usta ali celo noge, in bi tako lahko precej izboljšali multimodalne interakcije in razširili možnosti uporabe.

Pri povezljivosti podpira WiFi 6 ter 60 GHz 801.11ay standard. Kar pa je še dodatno zanimivo je integrirana podpora mobilnim omrežjem pete generacije 5G.

Hitri prenos podatkov z nizko zakasnitvijo pa je še posebej dobrodošla lastnost, ki bi bila vgrajena v prenosne XR naprave, ki bi jih nosili izven doma. S tem bi lahko nekatere naprave v prihodnosti lahko preko 5G ponujale resnično brezmejen XR, saj bi se procesiranje razdelilo med izvajanjem na napravi ter med oblačnimi strežniki z nizko zakasnitvijo, veliko procesorsko in grafično močjo ter veliko prostora za shranjevanje podatkov, kar bi omogočilo foto-realistične in druge XR izkušnje in odprlo vrata razvoju nove programske opreme. Prav tako 5G omogoča podporo navideznim okoljem za urjenje in drugim aplikacijam, ki zahtevajo takojšen odziv na uporabnikove akcije. Tako bi potrebovali le enostavnejši in tudi cenejši XR prikazovalnik ali očala, vse zahtevne operacije pa bi se izvajale na oblačnih strežnikih. Po navedbah Huawei-ja bi XR trg oblačnih storitev v prihodnjih letih lahko dosegel 292 milijard USD.

En izmed glavnih ovir za širše sprejetje in uporabo XR tehnologij je pretočna hitrost in število hkratnih uporabnikov, ki si povezavo lahko delijo. Pričakovanemu povečanju števila XR naprav pa lahko tako sledijo tehnologije 5G, saj omogočajo milijon hkratnih povezav na kvadratni kilometer (kar je kar 100-krat več, kot to omogoča 4G/LTE). Z uporabo 5G lahko dosežemo zadovoljivo uporabo XR aplikacij, ki zahtevajo veliko podatkovnega prenosa z nizko zakasnitvijo. Npr. zahtevna XR aplikacija, ki potrebuje veliko podatkovnega prenosa do oblačnih strežnikov, bi lahko ob deset minutni dnevni uporabi mesečno dosegla kar 50 GB prenosa podatkov, kar pa je seveda nepredstavljivo ob uporabi trenutnih tehnologij 4G/LTE.

Prve naprave ki bi novi Snapdragon XR2 5G imele vgrajen bi lahko bile na voljo že konec leta 2020 ali pa v začetku leta 2021.

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.