Sledenje rok z Oculus Quest-om

Za prihodnje leto je Facebook napovedal sledenje rokam brez uporabe krmilnika, kot je Oculus Touch. Za sledenje rokam bodo služile vgrajene kamere na prikazovalniku, ki so uporabljene za sistem Oculus Insight, kar bo precej izboljšalo interakcije in manipulacije v navidezni resničnosti.

0
Oculus Hand Tracking
Oculus Hand Tracking

Zadnjič smo že poročali o Oculus Link, kabelski povezavi Oculus Quest-a z računalnikom, ki prenosni VR prikazovalnik transformira v ožičeni VR prikazovalnik, kjer se procesorske in grafične operacije izvajajo na zmogljivem računalniku. S tem pa smo deležni precej izboljšane grafike, večjega realizma, omogoča pa seveda izvajanje zahtevnejših aplikacij in iger.

Tokrat pa predstavljamo še eno novost, ki jo je Facebook napovedal na letošnji Oculus Connect 6 VR razvojni konferenci in bo precej izboljšala interakcije in manipulacije v navidezni resničnosti. Gre za sledenje rokam (Hand Tracking) brez uporabe krmilnika, kot je Oculus Touch. Za sledenje rokam bodo služile vgrajene kamere na prikazovalniku, ki so uporabljene za sistem Oculus Insight. Slednji omogoča zaznavanje prostora in sledenje v uporabnika v njem in ga tudi varuje pred ovirami kot so stoli, mize in stene.

Sledenje rokam bo zelo natančno in bo sledilo položaju in gibom posameznih prstov in tudi gestam, kar prinaša nove paradigme interakcije v navideznih okoljih.

Kaj vse bo omogočeno in kako bodo to razvijalci to novost implementirali pa bomo še videli. Interakcije z rokami so del naravnega uporabniškega vmesnika (NUI – Natural User Interface), kjer se uporablja prepoznava govora in upravljanje z gestami oziroma rokami. Obetamo si lahko nove načine interakcije pri delu z uporabniškim vmesnikom, pri interakcijah z mediji, socialnih interakcijah, manipulacijah z objekti, vnosu in urejanju teksta itd. Prav pri slednjem se nadejamo izboljšav, saj so trenutni sistemi za vnos teksta v navidezni resničnosti so zelo okorni in neprimerni za vnos daljših besedil, saj povečini omogočajo z uporabo pogleda in/ali krmilnika in vnosa teksta črko za črko. Kar je primerno za vnos krajših sporočil ali pa za vnos iskalnih poizvedb, ne pa za vnos in pisanje daljših besedil.

Človeške roke so izjemne in kompleksne vhodno izhodne “naprave”, ki naravno interaktirajo z ostalimi fizičnimi objekti. Ta interakcija je hitra, natančna in zahteva le malo zavestne pozornosti. Ker je velik del senzoričnega predela možganske skorje namenjen rokam, ni presenetljivo, da je potrebno za kar najboljšo in polno interaktivno izkušnjo v navidezni resničnosti, uporabiti roke v aplikacijah in igrah. Vendar pa je pri implementaciji biti pozoren, saj lahko neprimerno oz. slabo izvedene interakcije hitro pripeljejo do efekta t.i. gorilje roke (Gorilla Arm), kjer pride do utrujenosti in občutka težkih rok, ki hitro postane nevzdržno, ko pred sabo držimo iztegnjene roke.

Sicer ne gre za popolno novost pri uporabi sledenja rokam pri prikazovalnikih za navidezno in mešano resničnost. Z dodatkom Leap Motion (ozrioma Ultraleap), ki je bil predstavljen že leta 2012, smo sedaj lahko že uporabljali sledenje rokam z uporabo Oculus Rift-a, prav tako pa je Microsoft vgradil sledenje rokam v novi Hololens 2. Vendar pa sledenje rokam do sedaj še ni bilo vgrajeno v sam prikazovalnik za navidezno resničnost.

Sledenje rok si lahko s programsko nadgradnjo lahko obetamo v začetku prihodnjega leta.

Zanimivo je, da Oculus ni napovedal sledenja v Oculus Rift S, ki ima vgrajenih še več kamer za sledenje. Videti je, da Oculus precej vlaga v razvoj in izboljšave samostojnega prenosnega VR prikazovalnika, in tem na nek način koplje grob zmogljivejšemu ožičenemu VR prikazovalniku Oculus Rift/Rift S. Verjetno je res prihodnost v VR prikazovalnikih, ki bodo prenosljivi, in se bodo po potrebi povezali s zmogljivejšo strojno opremo, ki je sposobna izvajanja zahtevnejših procesorskih in grafičnih operacij, kar pa trenutno (in še nekaj časa ne bo) mobilna strojna oprema na prenosnih prikazovalnikih ne zmore.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.